Пенсійний фонд України зробив ще один крок назустріч страхувальникам, надаючи у відповідності до чинного законодавства України можливість подання звітності в електронному вигляді з використанням електронно цифрового підпису ЕЦП. Нова форма взаємовідносин дозволяє значно економити робочий час, як страхувальників, так і працівників Пенсійного фонду.
Скорочення часу на підготовку звітів страхувальником та їх обробку спеціалістами Пенсійного фонду особливо важливе у зв'язку із запровадженням Накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Основою накопичувальної системи є своєчасне надходження персоніфікованої інформації про перераховані кошти. Тобто, йдеться про запровадження щомісячної звітності у системі персоніфікованого обліку.
Сьогодні ми приймаємо звіти до системи персоніфікованого обліку від страхувальників, які мають більше 5 найманих працівників, на електронних носіях. Але при цьому з обов’язковим наданням паперового оригіналу. Обов’язковим елементом такої схеми є візуальний контроль на співпадання електронного варіанту з паперовим. Оригінальним є саме паперовий документ.
В системі подання звітів в електронній формі оригіналом є електронний документ, що надійшов від страхувальника. Цей звіт після проведення відповідних контролів безпосередньо заноситься у базу даних. В даному випадку спеціаліст не має права вносити в базу жодних правок. Це буде рівноцінним внесенню правок в паперовий документ.
Порядок подання звітів в Пенсійний фонд України в електронній формі (далі - Порядок) був затверджений постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.04.2007 № 7-7 і зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.04.2007 під № 436/13703. Порядок визначає загальні принципи організації інформаційного обміну і участь страхувальника в цьому процесі.
Подання страхувальниками звітів в електронній формі здійснюється за ініціативою страхувальника у відповідності до вимог Порядку та чинного законодавства України. Звіт в електронній формі є електронним документом і повинен відповідати вимогам Закону України „Про електронні документи та електронний документообіг” від 22.05.2003р. № 851-IV.
Електронний документ в системі подання електронних звітів, поданий відповідно до Порядку, згідно з законодавством є оригіналом, має юридичну силу, повинен зберігатися та може використовуватися як доказ в суді або під час розгляду спорів у досудовому порядку.
Страхувальник, який виявив бажання подавати електронні звіти, листом довільної форми інформує про це управління Пенсійного фонду України в районі, де він зареєстрований як платник страхових внесків. Для формування електронних звітів страхувальник повинен мати:
- вихід в Інтернет;
- спеціалізоване програмне забезпечення для формування звітів;
- програмне забезпечення для накладення ЕЦП та криптографічного захисту інформації;
- дійсні посилені сертифікати відкритих ключів ЕЦП, сформовані акредитованим центром сертифікації для посадових осіб страхувальника, які мають право підпису звітів.
Сьогодні Пенсійний фонд України приймає в електронному вигляді наступні звіти:
- Додаток 23 (розрахунок суми страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування);
- Додаток 25 (розрахунки сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за звітний рік);
- Додатку 31 (Розрахунок суми страхових внесків, що підлягає сплаті за батьків-вихователів та прийомних батьків);
- Додаток 32 (звіт про нарахування внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за осіб, які проходять строкову військову службу);
- Додаток 33 (розрахунок сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за звітний рік);
- Додаток 34 (розрахунок суми внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування із сум грошового забезпечення);
- Розрахунок про купівлю / продаж валюти;
- Розрахунок по стільниковому зв’язку;
- Розрахунок про реалізацію ювелірних виробів;
- Звітність до відділу СПОВ.
Більш детальну інформацію про умови переходу на подання звітів в електронному вигляді з застосуванням ЕЦП ви можете отримати в територіальних управліннях Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.
Скорочення часу на підготовку звітів страхувальником та їх обробку спеціалістами Пенсійного фонду особливо важливе у зв'язку із запровадженням Накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Основою накопичувальної системи є своєчасне надходження персоніфікованої інформації про перераховані кошти. Тобто, йдеться про запровадження щомісячної звітності у системі персоніфікованого обліку.
Сьогодні ми приймаємо звіти до системи персоніфікованого обліку від страхувальників, які мають більше 5 найманих працівників, на електронних носіях. Але при цьому з обов’язковим наданням паперового оригіналу. Обов’язковим елементом такої схеми є візуальний контроль на співпадання електронного варіанту з паперовим. Оригінальним є саме паперовий документ.
В системі подання звітів в електронній формі оригіналом є електронний документ, що надійшов від страхувальника. Цей звіт після проведення відповідних контролів безпосередньо заноситься у базу даних. В даному випадку спеціаліст не має права вносити в базу жодних правок. Це буде рівноцінним внесенню правок в паперовий документ.
Порядок подання звітів в Пенсійний фонд України в електронній формі (далі - Порядок) був затверджений постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.04.2007 № 7-7 і зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.04.2007 під № 436/13703. Порядок визначає загальні принципи організації інформаційного обміну і участь страхувальника в цьому процесі.
Подання страхувальниками звітів в електронній формі здійснюється за ініціативою страхувальника у відповідності до вимог Порядку та чинного законодавства України. Звіт в електронній формі є електронним документом і повинен відповідати вимогам Закону України „Про електронні документи та електронний документообіг” від 22.05.2003р. № 851-IV.
Електронний документ в системі подання електронних звітів, поданий відповідно до Порядку, згідно з законодавством є оригіналом, має юридичну силу, повинен зберігатися та може використовуватися як доказ в суді або під час розгляду спорів у досудовому порядку.
Страхувальник, який виявив бажання подавати електронні звіти, листом довільної форми інформує про це управління Пенсійного фонду України в районі, де він зареєстрований як платник страхових внесків. Для формування електронних звітів страхувальник повинен мати:
- вихід в Інтернет;
- спеціалізоване програмне забезпечення для формування звітів;
- програмне забезпечення для накладення ЕЦП та криптографічного захисту інформації;
- дійсні посилені сертифікати відкритих ключів ЕЦП, сформовані акредитованим центром сертифікації для посадових осіб страхувальника, які мають право підпису звітів.
Сьогодні Пенсійний фонд України приймає в електронному вигляді наступні звіти:
- Додаток 23 (розрахунок суми страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування);
- Додаток 25 (розрахунки сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за звітний рік);
- Додатку 31 (Розрахунок суми страхових внесків, що підлягає сплаті за батьків-вихователів та прийомних батьків);
- Додаток 32 (звіт про нарахування внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за осіб, які проходять строкову військову службу);
- Додаток 33 (розрахунок сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за звітний рік);
- Додаток 34 (розрахунок суми внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування із сум грошового забезпечення);
- Розрахунок про купівлю / продаж валюти;
- Розрахунок по стільниковому зв’язку;
- Розрахунок про реалізацію ювелірних виробів;
- Звітність до відділу СПОВ.
Більш детальну інформацію про умови переходу на подання звітів в електронному вигляді з застосуванням ЕЦП ви можете отримати в територіальних управліннях Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.